تابلو برق سه فاز صنعتی

تابلو برق سه فاز صنعتی یا به تعبیر دیگر تابلو برق موتور سه فاز، باکسی است که مدارات فرمان قرار داده شده در آن، موتورهای سه فاز را کنترل کرده و راه اندازی می نماید. در این نوع تابلو برق مجموعه‌ای از انواع درایور الکتروموتورهای صنعتی و انواع استارتر گرد هم آمده‌اند.

در ادامه این مقاله از سری مقالات وب سایت الپان تابلو، اطلاعات بیشتری را در ارتباط با انواع تابلوهای برق صنعتی و به صورت اختصاصی تابلوهای برق سه فاز صنعتی به شما عزیزان ارائه می دهیم.

انواع تابلوهای برق صنعتی

در حالت کلی تابلوهای برق صنعتی انواع گوناگونی دارند. آن چه که انواع مختلف تابلوهای برق صنعتی را از از یکدیگر متمایز می سازد، عملکرد و ساختار آن ها می باشد. در زیر انواع تابلوهای برق صنعتی به اختصار توضیح داده شده اند.

یکی از انواع آنها، تابلو کنترل موتوری است. هنگامی که بایستی یک یا چند عدد موتور تک فاز یا سه فاز کنترل شود.

نوع دیگر، تابلو توزیع می باشد. از این مدل هنگامی استفاده می شود که بایستی برق سه فاز یا تک فاز بین انواع لوازم و تجهیزات مورد استفاده در یک کارگاه صنعتی توزیع گردد.

تابلو PLC نوع دیگر تابلو برق صنعتی است. نوع چهارم نیز تابلو برق بانک خازنی می‌باشد.

البته تابلوهای برق سه فاز صنعتی انواع دیگری نیز دارد که در این بخش به ذکر همین چند مورد بسنده می کنیم.

تابلو برق سه فاز صنعتی

بیشتر بخوانید: تابلو برق سردخانه الپان تابلو

بیشتر بخوانید: صفحه اینستاگرام ما

طراحی تابلو برق سه فاز صنعتی

جهت طراحی بایستی نخست تمامی قطعات مانند فیوز ها، کلید ها، کنتاکتور و غیره محاسبه گردند. پس از آن بایستی نسبت به راه اندازی الکتروموتورها آگاهی پیدا کنیم. آنچه که جهت راه اندازی الکتروموتورها به هنگام طراحی باید مورد توجه قرار گیرد؛ اطلاعاتی است که روی پلاک آن حک شده است.

اطلاعات حک شده روی پلاک الکتروموتور مورد استفاده در تابلو برق سه فاز صنعتی عبارتند است: ولتاژ، توان، نحوه اتصال و تعداد دور در دقیقه.

موتورهای سه فاز مورد استفاده در این تابلو برق، قطعاتی دارند که بایستی این قطعات به صورت جدا شناخته شوند. اجزای مذکور عبارتند از کنترل فاز، فیوزهای محافظ، و کنتاکتور. هر یک از قطعات ذکر شده، وظیفه ای را بر عهده دارند.

لازم به ذکر است که به هنگام راه اندازی موتورهای الکتریکی، این موتور ها جریان زیادی را از شبکه برق دریافت می کنند. برای اینکه در موتور های الکتریکی سه فاز مورد استفاده در تابلو برق جریان راه اندازی کاهش یابد؛ در صورتی که اتصال این موتورها مثلثی باشد، بایستی از مدارهای ستاره مثلث استفاده گردد.


قیمت تابلو برق صنعتی به چه صورت است؟


تابلو برق سه فاز صنعتی

در صورتی که بخواهیم موتور الکتریکی را به صورت ستاره – مثلث راه اندازی کنیم، به طور کلی دو حالت وجود دارد: حالت قدرت مشترک و حالت قدرت مستقل.

جهت راه اندازی موتور الکتریکی ستاره مثلث در تابلو برق سه فاز صنعتی، مدار قدرت به سه مورد نیاز دارد که این موارد عبارتند از: اتصال ستاره، اتصال مثلث و کنتاکتور اصلی. لازم به ذکر است که در موتور سه فاز مورد استفاده در تابلو برق سه فاز صنعتی، اتصال این سه فاز به سر موتور الکتریکی به مدار ستاره مثلث، به کمک کنتاکتور اصلی صورت می‌گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش با ما تماس بگیرید:

[contact-us-short-code]

پانوشت: تابلو برق سه فاز صنعتی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 7 =