تابلو برق دستگاه نایلکس

تابلو برق دستگاه نایلکس، باکسی است که مدارات فرمان قرار داده شده در آن، موتورهای دستگاه نایلکس را کنترل کرده و راه اندازی می نماید.

در تابلو برق دستگاه نایلکس، مجموعه‌ای از انواع درایور الکتروموتورهای صنعتی و انواع استارتر گرد هم آمده‌اند. در ادامه این مقاله از سری مقالات وب سایت الپان تابلو، اطلاعات بیشتری را در ارتباط با انواع تابلوهای برق صنعتی و به صورت اختصاصی تابلوهای برق دستگاه نایلکس به شما عزیزان ارائه می دهیم، با ما تماس بگیرید.


بیشتر بخوانید: تابلوهای برق صنعتی و نکاتی که برای سفارش تابلو برق صنعتی باید بدانید

نقشه تابلو برق صنعتی

عموما برای اینکه تولید تابلوهای برق صنعتی به عنوان مثال تابلو برق دستگاه نایلکس، تسهیل گردیده و به صورت کاملاً تخصصی تر انجام شود؛ شمای فنی آن را رسم می گردد. شمای فنی به عنوان نقشه تابلو برق نقشه تابلو برق دستگاه نایلکس شناخته می شود.

در نقشه مدار تابلو برق، علائم و ارقامی وجود دارند که در کنار هر بخش از مدار نوشته شده اند. این علائم، باعث می‌شوند تا اطلاعات نقشه کامل گردیده و در صورت مطالعه نقشه تابلو برق دستگاه نایلکس یا سایر نقشه‌های تابلوهای برق صنعتی؛ اطلاعات کامل و جزئی در ارتباط با این تابلو به دست آید.

هنگام طراحی نقشه تابلو برق دستگاه نایلکس، حتماً بایستی یک یا چند خط را به عنوان جایگزین در نظر گرفت؛ تا هنگامی که یکی از خطوط خراب شده و مصرف کننده نیاز به بخش جدیدی داشت، این بخش از قبل پیش بینی شده باشد.

تابلو برق دستگاه نایلکس

بیشتر بخوانید: تابلو برق دستگاه تزریق پلاستیک

امنیت تابلوهای برق دستگاه های صنعتی

امنیت افراد و تجهیزات در تابلو برق دستگاههای نایلکس و سایر دستگاه های صنعتی، حرف نخست را میزنند.
کاربران، سیم ها، دستگاه ها و تاسیسات الکتریکی بایستی در برابر خطرات احتمالی ناشی از جریان برق موجود در تابلوهای برق، محافظت کردند.

خطرات مختلفی که ممکن است سیم ها و دستگاههای الکتریکی را در تابلو برق دستگاه نایلکس، تهدید کند؛ عبارتند از:

۱- اضافه بار یعنی افزایش جریان بیش از مقدار نامی.

۲- اتصال سیم های جریان برق به بدنه ایستگاه.

۳- اتصال کوتاه بین سه فاز و دوفاز و اتصال کوتاه فاز به زمین که این مسئله باعث می‌شود تا جریان تا چند برابر مقدار نامی آن افزایش یابد.

با توجه به این موارد، بایستی در تابلو برق دستگاه نایلکس، تجهیزاتی را در نظر گرفت؛ تا این تجهیزات از سیم ها و کابل ها و دستگاه های الکتریکی در مدارات محافظت کنند.

عمده تجهیزات حفاظتی مورد استفاده در نقشه تابلو برق دستگاه نایلکس عبارتند از:

۱- فیوزها: در تابلو برق دستگاه نایلکس، ساده ترین و پرکاربرد ترین وسیله حفاظتی مدار، فیوز است. هنگامی که جریان مدار از حد مشخصی بالاتر برود، سیم فیوز ذوب شده و مدار قطع می گردد.

۲- کنتاکتور یا کلید مغناطیسی: کنتاکتور در مدار برق دستگاه نایلکس و مدار برق سایر دستگاههای صنعتی؛ وسیله است که که در آن تعدادی کنتاکت با استفاده از خاصیت مغناطیسی به هم وصل شده یا از هم جدا می گردند. کنتاکتور ها را می توان از راه دور کنترل کرد و سرعت قطع و وصل آنها زیاد است.

۳- لامپ سیگنال: در تابلو برق دستگاه نایلکس، برای اینکه حالت وصل یا قطع یکی از مدارات مشخص شود؛ از لامپ سیگنال استفاده می گردد. برای اینکه عمر لامپ سیگنال افزایش یابد می توان لامپی مورد استفاده قرار داد که دارای ولتاژ نامی بیشتر از ولتاژ تغذیه لامپ باشد.


بیشتر بخوانید: اجزای تابلو برق صنعتی


تابلو برق دستگاه نایلکس

تابلوی برق دستگاه نایلکس، جعبه های فلزی هستند که کنترل این دستگاه اعم از شروع به کار و خاموشی آن، از طریق این باکس ها صورت می گیرد.

شرکت الپان تابلو، مفتخر است که با سالها تجربه، انواع تابلوهای برق دستگاه نایلکس را به شما عزیزان ارائه می دهد.

پانوشت: تابلوبرق دستگاه نایلکس، قیمت تابلو برق نایلکس، تابلو برق دستگاه نایلکس با قیمت ارزان

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =